NaUczciwychWarunkach.pl – kampania na rzecz wprowadzenia dyrektywy DSM

Ruszyła kampania Nauczciwychwarunkach prowadzona wspólnie przez Izbę Wydawców Prasy, Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców Repropol oraz Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Te trzy podmioty łączą siły na rzecz wprowadzenia do polskiego prawa zapisów dyrektywy o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym (dyrektywa DSM). Dokument reguluje prawa i obowiązki dotyczące publikowania i wykorzystywania treści tworzonych dziennikarzy, a także nakłada obowiązek wynagradzania twórców za wykorzystywanie ich pracy przez cyfrowych gigantów.

Dyrektywa DSM (Digital Single Market) ma pomóc osiągnąć sprawiedliwą równowagę między prawami i interesami twórców, a prawami i interesami użytkowników (czyli platform). Obecnie wielkie serwisy zamieszczają całe artykuły, ekstrakty z artykułów lub linki do nich w swoich wyszukiwarkach, mediach społecznościowych czy podstronach newsowych, z których czerpią zyski reklamowe. Dyrektywa DSM to prawo, na podstawie którego wydawcom i dziennikarzom przysługiwać będzie wynagrodzenie za wykorzystywanie ich publikacji prasowych online na platformach cyfrowych (takich jak np. Google czy Facebook) przez okres dwóch lat od momentu publikacji danego materiału.

Grupa CMC Media jako organizacja zrzeszająca dziennikarzy oraz wydawców lokalnych mediów z całej Polski nie tylko popiera tę inicjatywę, ale także aktywnie uczestniczy w działaniach związanych z jej nagłośnieniem, tak aby wspólnymi siłami nakłonić polski rząd do jak najszybszej implementacji dyrektywy DSM w naszym kraju.

Po więcej szczegółów zapraszamy na oficjalną stronę akcji:
https://nauczciwychwarunkach.pl/




Leave a Reply

Your email address will not be published.


Comment


Name

Email

Url